Cum sa alegi un broker de credite?

Broker de crediteIn loc sa alergi pentru un credit la diferite banci, de care ti-au spus cunoscutii ori pentru ca, pur si simplu, se afla la parterul blocului in care locuiesti, mult mai bine ar fi sa vorbesti cu un broker de credite.

De regula, acestia lucreaza cu mai multi parteneri, banci si institutii financiare nebancare (IFN-uri), astfel ca iti vor analiza veniturile si cheltuielile personale pentru a identifica si a alege impreuna cu tine o varianta potrivita de creditare.

Despre avantajele lucrului cu un broker de credite am tot vorbit de-a lungul timpului (citeste si aici: http://www.arbc.ro/2017/09/29/vino-la-brokerul-de-credit-exact-ca-la-medic/), dar intrebarea este, pana la urma, cum sa alegi un broker? Care sunt criteriile de selectie? De unde stii ca un broker iti ofera servicii de calitate, serviciile promise si chiar iti rezolva problema?

Sunt cateva aspecte de care ai putea sa tii cont atunci cand optezi pentru un broker de credite.

  1. Referinte. Dupa o prima discutie cu brokerul respectiv, fie companie de intermediere, fie broker individual, este important sa dati o cautare pe Google – prietenul tuturor – sa vedeti ce anume date gasiti despre acesta.

Pot fi articole de presa, daca este o companie cu vizibilitate, dinamica si activa in relatia cu media. Studiati cu atentie website-ul, continutul acestuia, ca oferte, date despre actionari si echipa, continutul blogului, in care pot fi oferite detalii despre produsele intermediate, despre activitatea curenta a companiei, precum si sfaturi utile in accesarea creditelor, in relatia cu bancile sau in alegerea creditului potrivit.

  1. Recomandari. Intrebati colegii, prietenii sau rudele daca au lucrat cu un broker de credite, ce rezultate au avut, cat de multumiti au fost, cat de repede sau cat de incet s-au rezolvat lucrurile, care a fost experienta de lucru in aceasta formula. Iar daca recomandarile sunt incurajatoare, puteti avea o prima discutie chiar cu o persoana anume. Industria intermedierii in general, a brokerajului de credite in special, se bazeaza foarte mult pe INCREDERE.
  1. Istoricul companiei de intermediere credite sau al brokerului care lucreaza pe cont propriu

Cercetare pe Google a istoricului companiei, inclusiv referinte de la bancile cu care lucreaza, Registrul Comertului, Ministerul Finantelor, media si orice alte surse online existente in care apare numele companiei sau al brokerului. 

  1. Rezultatele obtinute: numar de clienti sau volum al creditelor intermediate. Atat din surse oficiale, vezi punctul 3, cat si in urma unei discutii/intalniri directe, pentru ca este important sa observati atitudinea, comportamentul, profesionalismul, disponibilitatea pentru a va gasi cea mai buna solutie, in cel mai scurt timp.
  2. Date din surse oficiale despre companie/broker individual.  In afara de website-ul propriu si paginile din social media – Facebook, Linkedin, Google+, Instagram – si poate Newsletter-ele companiei, o sursa perfect credibila este Registrul brokerilor de credite existent al ANPC, pe care il puteti consulta aici: http://www.anpc.gov.ro/articol/861/registru-1
Share
Adaugă la favorite Legătură permanentă.

Comentariile nu sunt permise.